010 Web Fotografie
Image default
Aanbiedingen

De beste online marketing tips & trends

Met een online marketing bevorder je de vraag naar je diensten of producten via het internet. Met deze online marketing effect wordt er vooral gericht op jouw doelgroep om die doelgroep via het internet te kunnen bereiken. Omdat het internetplatform een dynamische omgeving is, zullen de trends van de online marketing ook elk jaar weer veranderen. De online marketing strategie effect moet slagen met de volgende tips. Deze tips moeten jou uiteindelijk helpen om jouw diensten of producten nog beter te kunnen promoten.

Tip 1: online marketing page experience

De eerste tip gaat om de page experience, want in 2022 is page experience voor Google een belangrijk signaal dat jou gaat helpen met je ranking. Bij page experience gaat het erom hoe een gebruiker een pagina van jouw website zal ervaren. Dit allemaal heeft te maken met je laadtijd. In 2021 voerde Google de Page Experience door. Het is nu dus als het ware een echte Google marketing effect geworden. Bij page experience heb je drie belangrijke effecten.

 

Je hebt namelijk de Largest Contentful Paint, hierbij gaat het om de tijd die het kost om een grootste element op een pagina te laden. Zo heb je ook nog Cumulative Layout Shift, hierbij gaat het om de mate waarin content en elementen verschuiven tijdens het laden van een pagina. En als laatste heb je First Input Delay, dat is de tijd die een pagina kost om interactief te zijn.

Tip 2: online marketing SERP

De laatste jaren is Google vooral bezig om veranderingen door te voeren aan de Search Engine Results Page, oftewel ook wel SERP genoemd. Als je vroeger bij een zoekopdracht nog simpelweg tien blauwe links te zien kreeg, staat deze SERP page nu vol met advertenties en rich results. Als je werkt met normale organische zoekresultaten zul je het steeds lastiger krijgen. Hierbij heb je als doel meegekregen dat je ervoor moet zorgen dat jouw website in die rich results zal verschijnen.

Tip 3: online marketing responsieve advertenties

De derde tip die je meekrijgt is dat je vanaf aankomende 30 juni binnen Google Ads geen uitgebreide tekstadvertenties meer kan maken of kan bewerken. In plaats daarvan kiest Google ervoor om alleen nog maar responsieve zoekadvertenties te ondersteunen. Met een uitgebreide tekstadvertentie kan je aan elke advertentie drie koppen en twee beschrijvingen toevoegen. Deze advertenties worden dan zo weergegeven hoe jij ze ook hebt ingevuld.

Tip 4: online marktplaatsen worden belangrijker

Ook belooft 2022 een goede jaar te worden als het gaat om online marktplaatse. De verwachting is namelijk dat de rol van grote spelers, zoals bol.com, eBay en Amazon alsmaar groter wordt binnen het online adverteren. Een verklaring daarvoor kan zijn is dat de concurrentie binnen Google Ads steeds meer toeneemt. Dit heeft een gevolg dat de consument steeds meer vertrouwen heeft in de online marktplaatsen. Maar daarnaast bieden interessante service voordelen voor consumenten, zoals het gratis verzenden en retourneren van producten.

Tip 5: e-mails personaliseren

En als laatste, sinds corona is er ontdekt dat gepersonaliseerde e-mails steeds belangrijker worden. Dit komt omdat mensen het steeds belangrijker vinden om persoonlijke connecties te hebben. Een gepersonaliseerde e-mail geeft mensen dan ook het gevoel dat het bericht speciaal naar hun verzonden worden. Zorg er dus voor dat je je e-mails zo goed mogelijk persoonlijk maak.