Door een sociale media planner kun je een feed maken die jij graag zou willen hebben op je instagram of Facebook. Maar hoe maak je een feed die het gewenste effect geeft? Door deze vraag te kunnen beantwoorden heb je meerdere aspecten nodig die jouw brand of product uitdrukken. Wellicht ben jij je eigen brand als influencer of wil je een bepaald product verkopen. Alles kan daarin worden verwerkt zodat het aanslaat in jouw uiteindelijke doel. Dit doel is dat je account wordt gevonden door je potentiële volgers en deze je ook gaan volgen of producten gaan afnemen. Creëer een unieke huisstijlEen van de eerste stappen die je moet nemen wanneer je aan de slag gaat met je feed is het bepalen van je brand. Je brand is hetgeen waarvoor je staat. Dit kan in verschillende manieren worden uitgedrukt. Een goed voorbeeld voor je feed zijn de kleuren en lettertype. Dit kan een bepaalde sfeer creëren op je account waardoor gasten zich aangetrokken voelen tot jouw account. Het uiteindelijke doel is dan ook de aantrekkingskracht die je creëert met een reactie dat er gevolgd wordt. Wanneer je een product verkoopt die lenteachtige trekken heeft kan je het beste pastelkleuren toepassen in je feed. Als je meer richting een gezellige sfeer wil dan kunnen warme kleuren het verschil maken. De juiste verhaallijnJe feed kan worden opgedeeld in verschillende manieren waardoor per foto een verhaal wordt gecreëerd. Dit kan worden gemaakt door de tegels alvorens zo te plaatsen in concept bij de sociale media planner dat het geheel bij elkaar past. De stroom van verhalen dat je in deze posts vertelt geeft een verhaallijn van jouw ontwikkelde product die jij wil verkopen of overbrengen aan jouw lezer. De lezer wordt allereerst aangetrokken door de foto waarna de tekst eronder wordt gelezen. Door het geheel daar aan te laten passen kan je feed eruit springen ten opzichte van de concurrentie. |