Je zult er misschien niet direct aan denken, maar visitekaartjes zijn de volgende stap in de verwezenlijking van succes met jouw onderneming! Dit komt omdat visitekaartjes kunnen fungeren als het eerste contact met jouw merk, dus wil je ervoor zorgen dat het een positief contact is. Een goed ontworpen visitekaartje is namelijk meer dan alleen contactinformatie. Ze dragen bij aan het maken van een professionele indruk, het winnen van het vertrouwen van de klant en het laten opvallen van jouw merk.
Maar voordat je begint met het uitdelen van visitekaartjes aan iedereen die je ontmoet, stop en vraag jezelf af: wat maakt eigenlijk een goed visitekaartje? Hoe kan je jezelf onderscheiden van de massa en uiteindelijk jouw bedrijf laten groeien? In dit artikel stellen we je voor aan de 5 gouden regels van het maken van ijzersterke visitekaartjes. Ben je klaar om te beginnen? Lees dan snel verder.
Werk aan een ontwerp dat jouw merkpersoonlijkheid weerspiegelt
Visitekaartjes zeggen veel over jouw en jouw merk. Dit maakt het vanzelfsprekend dat je een ontwerp wilt kiezen dat jouw merk weerspiegelt. Een visitekaartje heeft naast het overbrengen van waardevolle contactinformatie, het doel om een professionele indruk achter te laten. Dit betekent dat je jouw merkwaarden in een visitekaartje moet overbrengen. Kortom, een visitekaartje is een geweldig canvas om de leuke kant van jouw bedrijf te laten zien!
Maak gebruik van beide kanten en richt je op herbruikbaarheid
Maak het visitekaartje dubbel nuttig voor je merk. Dit doe je een visitekaartje bruikbaar te maken aan beide kanten, zoals voor vergadernotities of een interessante quote die jouw merk beschrijft. Als je bijvoorbeeld een restaurant of een cocktailbar runt, zorg er dan voor dat je een kort recept van een typisch gerecht of drankje op jouw visitekaartje zet. Verkoop je handgemaakte producten? Gebruik jouw visitekaartje dan als promotiemateriaal, door middel van afbeelding van jouw handgemaakte artikelen zoals juwelen, kleding en accessoires.
Een andere manier om visitekaartjes aantrekkelijk en herbruikbaar te maken is ze om te toveren tot magneten. Dit is een methode die bijzonder geschikt is voor bedrijven met terugkerende diensten, zoals loodgieters, hoveniers, dierenverzorgers, kappers, autodiensten en restaurants. Op deze manier kunnen klanten jouw visitekaartje op de koelkast plakken en hebben ze gemakkelijk en snel toegang tot jouw contactgegevens. Kortom, de herbruikbaarheid van visitekaartjes is eindeloos. Jouw visitekaartjes zullen gedenkwaardiger zijn, langer meegaan en een grotere indruk maken!