010 Web Fotografie
Image default
Gezondheid

Tips om beter te slapen

Je hebt een goede nachtrust nodig om een stralende, gezonde huid te hebben. In de nacht is het huis beter in staat om ingrediënten te absorberen en om de schade van overdag te herstellen. Daarnaast is het hebben van een goede nachtrust enorm belangrijk voor het functioneren. Voor velen van ons is een goede nachtrust niet zo vanzelfsprekend. Daarom ga ik je een aantal tips geven hoe je beter kan slapen!

Zet elektrische apparaten uit en dim je lichten

Probeer altijd een half uur voordat je gaat slapen geen elektrische apparaten te gebruiken. Denk hierbij aan een televisie of een mobiele telefoon. Deze schermen hebben namelijk blauw licht. Dit blauwe licht zorgt voor een verhindering van de aanmaak van melatonine. Dit hormoon zorgt ervoor dat het lichaam moe wordt. Daarnaast moet je ook je lichten dimmen. Dit is om je ogen moe te krijgen. Fel licht zorgt ervoor dat je fit blijft.

Zorg voor een zo donker mogelijke kamer en zorg voor een niet te warme ruimte

De zenuwen in je lichaam merken de kleinste straaltjes licht op. Op het moment dat er in de nacht iets van licht is, kan het lichaam denken dat het tijd is om wakker te worden. Zorg er dus voor dat er geen licht binnen kan komen. Tijdens het slapen wordt de lichaamstemperatuur aanzienlijk hoger. Het is daarom ook goed om een koele temperatuur te hebben op je kamer.

Gebruik waar nodig voorwerpen om beter te slapen

Er is onderzoek gedaan naar kussens en dekens waardoor je beter kan slapen. Het is namelijk waar dat een hard kussen zorgt voor een kwalitatief betere slaap. Daarnaast heb je ook nog een ‘gewichtsdecke’ Dit is een zwaardere deken in het Duits. Ook een zwaardere deken zorgt voor een betere nachtrust.

Gerelateerde artikelen

Een gezond leven met de hulp van diƫtist Haarlem

PCR test Heerlen: meer kansen dan verwacht

Tandartsbehandeling zonder pijn onder narcose