Wat is Instagram-promotie vandaag? Zakelijke promotie op Instagram is tegenwoordig een onmisbaar item geworden in de SMM-strategie van elk bedrijf. Dit is ons kleine overzicht van de huidige situatie op het gebied van promotie in dit sociale netwerk. Als we de verschillende aspecten van Instagram-promotie samenvatten, krijgen we drie grote blokken: acties die u binnen uw account uitvoert; influencers en verschillende samenwerkingen met hen; gerichte reclame. Als u constant nieuwe abonnees wilt werven en de verkoop van goederen en diensten wilt genereren, moet u al deze blokken gebruiken. Tegelijkertijd zal alleen testen laten zien waarop u zich moet concentreren. Iemand heeft een beter doelwit, iemand heeft advertenties van bloggers en sommigen zijn goed in het zien van een mooie afbeelding in hun account. En nu in meer detail over wat er in de bovenstaande blokken is opgenomen. Acties binnen het account Voordat u begint met promoten, moet elk account worden “verpakt”. Dit betekent dat u moet beslissen welke functie het account moet vervullen, wat hiervoor nodig is, en vervolgens het profiel dienovereenkomstig moet indelen. Hoe je dat doet: Concurrentieanalyse Allereerst moet u begrijpen hoe de zaken in uw niche staan. Welke concurrenten heb je op het sociale netwerk? Zijn ze populair? Welke inhoud hebben ze in hun account, wat is hun strategie? Analyseer wat gebruikers in de opmerkingen schrijven en hoe het account erop reageert. Kies een paar van de belangrijkste concurrenten en houd hun accounts constant in de gaten. Profielstrategie Elke meer of minder serieuze onderneming of blogger moet een strategie hebben voor hoe hij zijn profiel zal uitvoeren en promoten. Beantwoord de volgende vragen om het componeren gemakkelijker te maken: Wie is uw doelgroep (CA)? Wat trekt uw doelgroep aan? In welke berichten is ze geïnteresseerd? Welke formaten passen beter? Als u niet kunt beslissen, neem dan een kijkje bij uw concurrenten. Account verpakking Zodra u uw strategie heeft voorbereid en uw concurrenten heeft geanalyseerd, is het tijd om uw profiel in te pakken. Instagram is een visueel sociaal netwerk, dus het eerste waar je je zorgen over moet maken, zijn mooie, professionele foto’s. Je kunt interessant en nuttig zijn, maar als de foto’s niet in het oog springen, blijft de persoon die uit de advertentie kwam gewoon niet in het account. Zorg er daarom voor dat u uw account mooi en functioneel inricht. Vergeet bovendien de volgende punten van profielregistratie niet: Leuke en begrijpelijke naam. Profielfoto – houd het simpel en duidelijk. Profielbeschrijving – beknopte en begrijpelijke informatie over u. Profielonderhoud In eerste instantie post je posts volgens het contentplan, maar na een tijdje zul je dit moeten aanpassen. Als je verschillende formaten hebt geprobeerd, hebt geëxperimenteerd, hebt geprobeerd abonnees op verschillende manieren aan te spreken, dan had je wat informatie over de prestaties moeten verzamelen. Trouwens, niet zo lang geleden hebben onderzoekers onderzocht wat voor soort inhoud gebruikers willen zien op sociale netwerken: Welke andere accountacties zijn belangrijk voor profielpromotie: Tijd vasten. U kunt speciale analyseservices gebruiken om te begrijpen wanneer en op welk tijdstip de meeste interacties met publicaties plaatsvinden en op welk tijdstip de meeste online zijn. Leun ook zwaar op verhalen en live-uitzendingen. Zoals recent onderzoek aantoont, negeren veel merken ze nog steeds. Wees origineel en je kunt een flink deel van het publiek afbijten van degenen die alleen op de updatefeed vertrouwen. Beïnvloeders Influencer Marketing is een behoorlijk effectieve manier om zoveel mogelijk mensen over u en uw producten te leren kennen. De meeste merken werken op dit pad: ze kopen advertenties van een blogger of sturen hem producten ter beoordeling. Door native ads en andere bloggers te bestellen, bereikt u ten eerste de actieve abonnees en ten tweede verkrijgt u de autoriteit van dit account. Naast adverteren voor geld is er ook de mogelijkheid om gratis reclame te maken voor elkaars accounts – de zogenaamde. wederzijdse PR. U moet adverteren voor een andere blogger als reactie op zijn advertentie. Weggeefactie, zoals tijden en marathons Weggeefactie – Instagram-wedstrijden zijn altijd een effectieve en populaire methode geweest om uw account te promoten. Liktime – het verhogen van de activiteit in uw account vanwege gecoördineerde vind-ik-leuks voor bepaalde berichten. Bovendien kan deze methode uw berichten hoger in de algoritmische feed weergeven. Marathons – verschillende accounts combineren om twee eerdere en andere activiteiten uit te voeren. Officiële advertentie Instagram-promotie kan niet compleet zijn zonder gerichte advertenties. Het aantal gebruikers van sociale netwerken bedroeg vorig jaar meer dan 1 miljard mensen en het platform biedt een verscheidenheid aan tools en formaten voor informatie over u om deze mensen te bereiken. Maar het stellen van het doel is een apart groot onderwerp dat we een andere keer zullen bespreken. Hoe kunt u anders uw profiel promoten zonder toevlucht te nemen tot andere accounts of targeting? Likes, abonnementen en opmerkingen. Instagram verbiedt je niet om andere accounts leuk te vinden, te volgen of erop te reageren, tenzij je dit doet via services van derden (of handmatig spam). Maar toch gebruiken veel accounts “auto-abonnement” of “autoliking”, en je kunt ook een heleboel reacties zien “Hoe cool”, “Leuke foto”, “Goed gedaan!” Gevolgtrekking Merkpromotie op Instagram is een complexe reeks maatregelen die voortdurend moeten worden getest en geanalyseerd. Wat er precies naar je toe komt, wordt pas bekend nadat je verschillende methoden en manieren van promotie hebt geprobeerd.
|
https://marketingbook.shop |