Dit moet je weten over conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie wordt vaak aangeduid met de afkorting CRO. Conversion Ratio Optimalisation oftewel conversie optimalisatie. Dit begrip zal je vaker ...

Inhoudsopgave:

Conversie optimalisatie wordt vaak aangeduid met de afkorting CRO. Conversion Ratio Optimalisation oftewel conversie optimalisatie. Dit begrip zal je vaker voorbij hebben zien komen als je de eigenaar bent van een webshop. Wat betekent conversie optimalisatie? Een webshop bezoeker omzetten naar een klant.

Conversie optimalisatie en wat het inhoudt

Je kunt obstakels in je webshop of op je website wegnemen wanneer je gericht bent op conversie optimalisatie. Als je dit toepast dan zullen de website/webshop bezoekers een betere ervaring hebben en wordt de drempel om over te gaan tot bijvoorbeeld een aankoop lager. Er zijn verschillende factoren waar je rekening mee moet houden bij conversie optimalisatie. Zo moet bijvoorbeeld:

  • Je unieke waarde propositie worden bepaald.
  • Moeten de technische obstakels gevonden worden.
  • Moeten de functionele obstakels bepaald worden.
  • Moet er gekeken worden naar de gebruikersvriendelijkheid van je website of webshop.
  • En moet er gekeken worden naar de elementen in je webshop of website waardoor de website/ webshop bezoeker wordt getriggerd.

Het toepassen van Conversie Optimalisatie

Als je inzicht wilt krijgen in de bezoekers van je website of webshop dan kun je conversie optimalisatie toepassen. Niet alleen het inzicht is echter interessant want conversie optimalisatie richt zich op 3 verschillende doelen:

  • Het vergroten van de gebruikersvriendelijkheid van je website / webshop.
  • Bezoekers van je website of je webshop laten overgaan tot actie zoals het aanmelden voor een nieuwsbrief, overgaan tot een aankoop of het laten invullen van een contactformulier. Afhankelijk van wat het doel is van jouw website.
  • Een maximaal rendement uit je online marketing investeringen behalen.

Conversie optimalisatie is dus belangrijk. Vooral als je website maandelijks veel actieve bezoekers trekt, maar deze bezoekers eigenlijk niet converteren. Je website blijft dan optimaliseren.

Website laten optimaliseren

Ben je er klaar voor om meer bezoekers aan te trekken en een maximaal rendement te behalen? Met Digital Marketing krijg je een gecertificeerd, ervaren SEO specialist en een betrouwbare en flexibele partner. Met het motto “meer rendement & geen poespas” worden jouw online marketingvraagstukken met resultaatgerichte aanpak opgepakt en jouw online marketing getild naar het volgende niveau! Bekijk onze verschillende online marketing pakketten, zoals onze SEO pakketten en SEA pakketten.

https://wj-digital-marketing.nl/

Gerelateerde Berichten

Waarom een Marketingbureau in Heerenveen de Sleutel is tot Succes voor uw Bedrijf

Als ondernemer wilt u uw bedrijf laten groeien en uw merk versterken. Een belangrijk onderdeel hiervan is effectieve marketing, zowel online als offline. Maar hoe

...

De kracht van professioneel drukwerk te laten ontwerpen in Rotterdam

In de dynamische wereld van zakelijke communicatie is het essentieel om een sterke eerste indruk te maken. Professioneel drukwerk laten ontwerpen in Rotterdam speelt hierbij

...

Content marketing en content creatie

In de wereld van vandaag is alles online. Wij zoeken het internet af naar antwoorden, producten en diensten. Daarom is het belangrijk dat bedrijven online

...

Wat is Paypro?

PayPro is een Nederlands bedrijf dat een online platform biedt voor betalingsverwerking en affiliatemarketing. Het stelt ondernemers in staat om digitale producten en diensten te

...