010 Web Fotografie
Image default
Bedrijven

Het genereren van free publicity

Free publicity is een soort publiciteit waar er niet voor betaald is. Free publicity kan ontstaan door loyale klanten die uit eigen wil een bepaald product of merk beginnen te promoten binnen hun eigen omgeving. Free publicity is niet altijd positief, wanneer er slechte ervaringen zijn met het product of merk dan zullen klanten ook het nieuws verspreiden waardoor er over jouw merk gepraat zal worden.

Starbucks

Een bedrijf dat gebruik maakt van free publicity is het wereldberoemde koffiehuis Starbucks. Naast het gebruik maken van free publicity heeft Starbucks ook nog altijd betaalde marketingstrategieën waar ze jaarlijks 250 miljoen euro aan uitgeven. Maar goed, hoe is de free publicity van Starbucks dan ontstaan?

Iedereen die Starbucks kent weet dat zij de naam van de klant noteren op de bekertjes, dit leidde tot een Free publiciteitstunt. Klanten postten massaal en eigenlijk nog altijd hun bekertjes waar hun naam op staat. Vaak werden de namen dan ook opzettelijk verkeerd geschreven omdat ze dan online werden gepost waardoor het meer en meer mensen hun aandacht trok. Starbucks is niet enkel bekend om het verkeerd schrijven van de namen, nee gelukkig niet, ze zijn ook wel bekend om hun overheerlijke koffies en drankjes.

Voordelen free publicity

Een groot voordeel waarom free publicity belangrijk is, is dat het een lage irritatiegraad heeft. Free publicity wordt gezien als de waarheid. Dankzij free publicity heeft jouw organisatie de mogelijkheid om meer waardering en een betere status te krijgen vanuit de doelgroep. Door middel van free publicity creëer je ook een langdurig effect, dit wil zeggen dat jouw naam langer en beter onthouden zal worden. En natuurlijk met free publicity bespaar jij ook een hoop geld.

Gerelateerde artikelen

Voor diverse installatie-technieken schakel de Loodgieter in Hengelo in

Inspirerende vergaderlocaties

Wat geldt voor schoenenzaken, kappers en restaurants is ook van toepassing op ledlampen-winkels