Je bedrijf positioneren

Binnen het kiezen van een marketingstrategie zijn zaken zoals het specificeren van je doelgroep en het positioneren van je bedrijf ...

Binnen het kiezen van een marketingstrategie zijn zaken zoals het specificeren van je doelgroep en het positioneren van je bedrijf ontzettend belangrijk. In dit artikel ga ik je meer vertellen over het positioneren van je bedrijf zodat je makkelijker een marketingstrategie kunt kiezen en binnenkort een monument kunt kopen!

Kies een duidelijke positionering

Om je bedrijf goed te kunnen positioneren moet je een goed beeld hebben van je bedrijf en kunnen beschrijven waar jouw bedrijf zich onderscheidt ten opzichte van je concurrentie. Vraag je ook eens af hoe mensen naar jouw bedrijf zouden moeten kijken.

De positioneringsmatrix van Treacy en Wiersema

Treacy en Wiersema zijn twee marketing professoren die zeggen dat je voor een bedrijf kunt kiezen uit drie waardestratagieën:

–          Product Leadershop: Bij deze strategie zorg je dat je constant bezig bent met je producten en de ontwikkeling hiervan. Op deze manier ligt focus op het leveren van de beste diensten en producten.

–          Operational Excellence: Bij deze methode ga je voor een lage prijs die je kunt veroorloven door je bedrijfsprocessen te optimaliseren. Dit mag ten koste gaan van de klantrelatie en de kwaliteit van het product of dienst.

–          Customer Intimacy: Hier ligt de focus op de relatie met de klant. Je probeert de beleving van de klant zo goed mogelijk te maken. Je zorgt er bijvoorbeeld voor dat je altijd goed bereikbaar bent, je levert een goede/snelle service en hebt veel klantcontact. Je gelooft in een relatie met je klant en niet in een eenmalige transactie.

Focus je in het begin vooral op één van de drie strategieën zodat je uit gaan blinken op een gebied. Als je wat ervaring hebt en het gaat goed kun je nog een van de twee gebieden kiezen om naartoe te groeien. Probeer niet alles te doen zodat je ergens in het midden eindigt, want dan zal niemand zich aangetrokken voelen tot je merk.

USP’s 

Ook unique selling points behoren tot het positioneren van je merk, omdat je duidelijk maakt waarom mensen voor jou moeten kiezen ten opzichte van je concurrentie. Dus zet de unieke voordelen van je product of dienst altijd op een rijtje en communiceer dit naar buiten toe!

DNA

Het DNA vormt de basis van je bedrijf. Het bepaalt wie je bent en hoe je gezien wilt worden door potentiële klanten. Het DNA dienst als een kompas voor alle beslissingen die je als bedrijf neemt.

Tags:

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Marketing

De Kracht van een Marketingbureau in Heerenveen

In een tijd waarin online zichtbaarheid en merkstrategie essentieel zijn, kan een marketingbureau in Heerenveen het verschil maken voor bedrijven die willen groeien. Of je

Marketing

Waar kun je het beste backlinks inkopen?

In de wereld van digitale marketing is het verkrijgen van backlinks een belangrijke strategie om de zichtbaarheid en autoriteit van een website te vergroten. Backlinks,

Marketing

Content marketing en content creatie

In de wereld van vandaag is alles online. Wij zoeken het internet af naar antwoorden, producten en diensten. Daarom is het belangrijk dat bedrijven online

Marketing

Wat is Paypro?

PayPro is een Nederlands bedrijf dat een online platform biedt voor betalingsverwerking en affiliatemarketing. Het stelt ondernemers in staat om digitale producten en diensten te

Marketing

Wat heb je aan een cameraman?

Wie een professionele cameraman inhuurt, schakelt expertise in. Vandaag de dag zijn de meeste cameramannen erg breed georiënteerd. Je kunt ze behalve een mooie video

Marketing

Ben jij een nieuwe ondernemer?

Met behulp van fijne Content marketing hoef jij je als nieuwe ondernemer geen zorgen te maken over de marketing van jouw onderneming. Als nieuwe onderneming

Marketing

Dit moet je weten over conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie wordt vaak aangeduid met de afkorting CRO. Conversion Ratio Optimalisation oftewel conversie optimalisatie. Dit begrip zal je vaker voorbij hebben zien komen als