Wat doet een internetbureau op een dagelijkse basis? | Zicht Online

      Reacties uitgeschakeld voor Wat doet een internetbureau op een dagelijkse basis? | Zicht Online

U streeft ernaar om ze te krijgen wat u denkt dat ze nodig hebben, wat u denkt dat ze het meest waardevol zullen vinden – aangepast aan elke individuele consument of bedrijf.

Het verzamelen van informatie is belangrijk voor elke marketingstrategie en u zult er een aantal moeten samenstellen voor de persoon die ervoor kiest om later klant te worden – dat wil zeggen, na het zorgvuldig en doelgericht doornemen van uw interactieve inhoud.

Dit artikel is geschreven door Zicht Online, een full service internetbureau uit Rotterdam.

Veel marketeers zijn bekend met Facebook retargeting advertenties waar je in de eerste plaats gericht op mensen die uw website hebben bezocht met advertenties die hen in staat zullen stellen om een product of dienst te kopen – waardoor, uiteindelijk, het omzetten van hen in een klant.

Wat veel mensen zich niet realiseren is dat er voor de marketing van e-commerce websites, is er een veel geavanceerdere en beter presterende manier om dit te doen.

In deze gids leert u precies hoe u de beste strategieën voor e-commerce Facebook-advertenties voor uw bedrijf kunt implementeren.

Met deze Facebook-advertentiestrategieën beschikt u over de tools om te controleren welke producten uw potentiële klanten zien, welke producten uw huidige klanten zien en om producten te tonen die zijn afgestemd op hun interesses – of ze nu wel of niet op uw website zijn geweest, helemaal niet.

Als u een e-commerce website hebt bezocht en naar een specifiek product hebt gekeken en vervolgens naar Facebook hebt gekeken, hebt u misschien interessant genoeg een advertentie voor dat specifieke product gezien. Of als u iets aan uw winkelwagentje hebt toegevoegd dat u nooit met de aankoop hebt doorlopen, ziet u een advertentie die u terugverwijst naar de kassa.

Deze e-commerce Facebook advertenties hebben de neiging om belangrijke conversies op te leveren – er is een overvloed aan case studies die dit ondersteunen. Het duurt enige setup, maar als je eenmaal klaar bent met het proces, zullen deze advertenties werken voor u op een geautomatiseerde manier.

Er zijn verschillende stappen in het proces, en elk is belangrijk in het succesvol uitvoeren van uw e-commerce Facebook advertentie strategieën, zodat ze brengen in de verkoop. Kortom, uw plan zal gaan als volgt:

Creëer een productcatalogus voor uw e-commerce Facebook-advertenties
Creëer een productfeed voor uw Facebook-advertentiestrategieën
Plan een targeting strategie voor uw e-commerce Facebook-advertenties
Setup upsell en cross-sell campagnes als onderdeel van uw Facebook-advertentiestrategieën
Ontwerp en plan de e-commerce Facebook-advertenties op Facebook en plan de advertenties voor de e-commerce
Controleer en wijzig uw Facebook-advertenties en pas ze aan
Laten we beginnen met ervoor te zorgen dat u deze cruciale elementen van een succesvol marketingplan heeft – of krijgt – en dat u deze kritieke elementen van een succesvol marketingplan op zijn plaats hebt!

PROTIP: We hebben ook een Facebook Marketingstrategie: Voor gevorderde marketeers & een volledige gids voor het ontwikkelen van een effectieve eCommerce strategie.

Bekijk de website van het internetbureau Zicht Online voor meer informatie.

Stap 1: Het opstellen van uw productcatalogus
Het eerste wat we zullen bespreken voor onze Facebook-advertentiestrategieën is het proces van het creëren van uw productcatalogus.

Het maken en uploaden van uw productcatalogus is een groot deel van de hele procedure van het maken van e-commerce Facebook-advertenties.

Uw productcatalogus staat in uw business manager en zal een lijst hebben van de producten die u wilt adverteren. Het hebben van een productcatalogus werkt meestal voor e-commerce bedrijven, maar kan ook werken voor sommige andere soorten bedrijven, zoals autodealers, hotels en reisbureaus.

Het hebben van een productcatalogus moet werken zolang je iets hebt wat je van plan bent om online te verkopen, of iets wat mensen zijn op zoek naar online en kan omzetten op.

Productcatalogus

Voordat u een productcatalogus voor e-commerce Facebook-advertenties maakt, zijn er vier belangrijke dingen die u zeker wilt weten:

Een actief Facebook advertentie account
Een Facebook pagina
Een Facebook business manager, die eigenaar zal zijn van uw advertentieaccount en -pagina, waardoor het voor u gemakkelijker wordt om veilig toegang te delen met anderen.
Last but not least, zoals gezegd, moet u ervoor zorgen dat de producten die u online verkoopt, producten zijn die mensen online bekijken en die ze kunnen omzetten op
Facebook beschrijft een catalogus als een container met alle items die je op Facebook wilt promoten. Nadat u een catalogus hebt gemaakt, kunt u deze gebruiken met Facebook-advertentietypen, zoals dynamische advertenties of verzameladvertenties.

Om een productcatalogus te maken, gaat u naar de bedrijfsinstellingen in uw Facebook-manager en vervolgens naar de productcatalogi en klikt u op de knop nieuwe productcatalogus toevoegen.

De productcatalogus werkt op dezelfde manier als een echte catalogus zou werken (wacht met het toevoegen van uw eigenlijke producten totdat we de productfeeds zelf bespreken). U kunt meerdere productcatalogi per business manager hebben. U kunt ze organiseren, afhankelijk van hoe u uw eigenlijke producten wilt organiseren.

Nu zal u uw catalogus een naam geven en het type items selecteren dat in uw catalogus zal worden opgenomen. De opties waaruit u moet kiezen zijn verschillende producten – onthoud, dit moeten e-commerce producten zijn die u online verkoopt. U kunt adverteren voor vakantie-eigenschappen, vliegtickets en bestemmingen, en daarbuiten.

Zoals u nu al kunt zien, waar we ons tijdens deze les specifiek op zullen richten is e-commerce producten. Selecteer nu uw productcatalogus eigenaar, die zal worden uw zakelijke pagina, en klik op maken. Gefeliciteerd – op dit punt, moet u een glanzende nieuwe productcatalogus hebben.

Stap

https://zicht.nl/